זמן הפרישה מהעבודה הגיע והפחד אצל העומדים לפרוש מתחיל לחלחל.

הראש עובד שעות נוספות והלב רועד.
כל הזמן עולים חששות ופחדים שנשמעים כך:

  •  איך אשמור על המשמעות שלי?
  • מה יקרה מעכשיו? איך ייראו החיים שלי?
  • איך אסתדר עם המשפחה היקרה שלי כך שיישאר לי זמן לעצמי?
  • איך אוכל לנצל וליהנות מהזמן שלי?
  • מי יוכל לעשות איתי דברים כך שלא ישעמם לי?
  • איפה אמצא חברים חדשים?
  • מה אפשר לעשות כדי לא לאבד את האמירה שלי והקול שלי?

 

התקופה הזו היא תקופה מאתגרת הן לפורש והן לצוות המטפל במשאבי האנוש בארגון.

כמי שמלווה תהליכי פרישה בארגון אני יודעת כי חלק מהפורשים מרגיש כי הבטחון שלו מתערער ולכן גם המנהלים נדרשים ליותר מאמץ,
תשומת לב, אכפתיות ואחריות כדי לעזור לעובד לעבור את התקופה הזו בקלות יחסית,
תוך מתן כל המידע הדרוש לעובד על מנת שלא יאבד בטחון או כסף.

אף אחד מהעובדים או המנהלים עוד לא יודע כיצד ייראו חיי הפורש מהרגע בו יעזוב את מקום העבודה התומך והמגונן.
כדי לעשות את המעבר הזה קל ככל האפשר, וכדי לאפשר לפורשים לגלות כיצד לחיות חיים מלאים ולהמשיך לממש עצמם גם לאחר הפרישה.

הכנתי תוכנית מלאה בת כמה שלבים ובה אני נותנת כלים גם לארגון, גם לאנשים שעוזבים אותו.

החששות והמחשבות הללו נמצאים אצל העובד שלך ומסיחים את דעתו מהעבודה, ולדבר יש השפעה
על יעילות העבודה, על תשומת הלב ובשורה התחתונה על השורה הכספית של הארגון.

יש ביכולתך לעזור לעובד שלך או למנהל העומד לפרוש. אם הארגון לא עורך סדנת הכנה לפרישה,
או אולי המנהל או העובד מביעים רצון לפרטיות, הדרך הטובה ביותר היא לשלוח את העובד לאימון אישי לקראת הפרישה.

עבודה ממוקדת של מספר שעות תשנה למתאמן את התפיסה, תקטין חששות, תאפשר לו להמשיך לעבוד בראש שקט,
תוך הכנת הפרישה בצעדים ברורים, עליהם עברנו, ולהגיע לפרישה עצמה עם ראש שקט ועם תוכנית ברורה.

ההבדל בין יציאה לפרישה עם הכנה נפשית מראש, לבין יציאה לפרישה ללא ההכנה הזו הוא אדיר ויכול לחסוך הרבה פחדים וכאבי לב.